Mere søvn – Grundpille til vægttab

At få nok søvn, er en meget væsentlig factor i et vægttab. Dog er det også en af dem der er flest som har svært ved, voksne anbefales minimum 7 timers søvn hver dag. Jeg selv kæmper ofte med at få mere søvn. Jeg har et job, der ofte gør at jeg står op kl 04.30, juhu får livet i en bager. Efter arbejde står den på arbejde, og så er jeg hjemme kl 19, så skal der laves aftensmad, og min kæreste vil også meget gerne så mig. Så jeg ligger tidligst i min seng kl 22. 6 timer er overhoved ikke optimalt for mig, men jeg ved at hvis jeg sørger for at min søvn, er god og uden forstyrrelser, kan jeg sagtens få dagene til at hænge sammen.

 

Jeg håber du kan bruge min tips, til bedre og mere søvn.

  • Undgå koffein efter kl 16.00
  • Brug ikke pre workout efter kl. 16.00
  • Undgå væske 2 timer før sengetid (vi gider ikke natte tisseri)
  • Undgå computer, telefon og tv, minimum 1 time inden sengetid
  • Læs i stedet en bog, magasin eller lyt til et podcast.
  • Stå op og gå i seng samme tid hver dag (også i weekenderne)
  • Har du urolig nattesøvn, så prøv et magnesium tilskud, ca 30 min før sengetid
  • Luft ud i soveværelset 30 min før sengetid, og kun 5 minutters tid
  • Dyrk motion, en aktiv livstil har stor inflydelse på en bedre nattesøvn
  • Sørg for at tømme hoved minimum 30 min før sengetid, tag først arbejdopgaverne, og andre bekymringer op næste morgen.

Læs også de tidligere indlæg i serien drik mere vand og  Spis flere proteiner.
Husk at følge mig via Follow, for altid at at være først til at se de nye indlæg, følg mig på Facebook, hvor jeg også deler alle mine indlæg og følg med på Instagram, så i ikke går glip af noget, og får en bid af min hverdag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *