Målsætning

målsætning

Målsætning virker for mange som noget af det nemmeste at lave, men er det nu også det? Rigtig mange jeg møder på min vej, har ikke rigtig fundet fidusen. Og jeg har selv været der.

Målsætning kan bruges i alle aspekter i ens liv, men jeg vil tage udgangspunkt i træning og sundhed.

Lad os sige målet er at tabe sig, f.eks. 20 kg. Det er et rimelig stort mål at gabe over, derfor har de fleste også lært at lave del mål, så det første del mål kunne f.eks. være at tabe 5 kg. lidt mindre at håndtere. Men måske stadig alt for meget. Jeg vil mene at det 1. mål skal være at ændre x antal vaner. f.eks. at gå 10.000 skridt om dagen, hvis man er van til bare at ligge på sin flade fra man kommer hjem til man skal afsted igen, kan det faktisk i sig selv være et stort skridt at tage. Det kunne også være at komme afsted til træning 3 gange om ugen. Eller kun at spise marbou og andre lækkerier en aften om ugen.

Derudover kræver en målsætning også en tidshorisont, for hvis jeg nu bare gerne vil tabe 20 kg, men ikke har et tidspunkt jeg skal være i mål, bliver det rigtigt svært at gå efter det.

Så det jeg gerne vil frem til er at man skal se på hvad man gerne vil, jeg kalder det “drømme” målet. Så cutter du det ned til delmål, det ned til ugentlige/daglige vaner. Og når vanerne er på plads, kommer du helt sikkert også tættere på målet!

Husk at følge mig via Follow, for altid at at være først til at se de nye indlæg, følg mig på Facebook, hvor jeg også deler alle mine indlæg og følg med på Instagram, så i ikke går glip af noget, og får en bid af min hverdag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *