Flere Proteiner – Grundpille til vægttab

Så er det igen tid til at fokusere på en af grundpillerne til et vægttab. Denne gang handler det om at indtage flere proteiner. Læs også mit tidligere indlæg i serien, om at drikke mere vand.

Proteiner hjælper os, med at holde vores mæthedsfornemmelsen i længere tid.
Vi kender vidst alle det der med at have indtaget en McDonalds hamburger, og føle sult igen, kun 30 minutter senere.
Proteiner hjælper os også med at golde blodsukkeret stabilt.

At ustabilt blodsukker kan medføre disse symptomer:
Du er træt hele tiden, har let til gråd, får hukommelses-besvær, har svært ved at håndtere problemer, er mere irritabel end normalt, har koncentrationsbesvær, cravings efter sukker, og hurtige kulhydrater og kan få uventede vredes udbrud.

Har du derimod et stabilt blodsukker vil du mærke disse symptomer:
Du bliver mere energisk, du er generelt gladere, du har jordforbindelse, du tænker tingene igennem og er god til at huske samt koncentrere dig.

Jeg vil anbefale at du får ca 150 g proteinholdig fødevare til hvert hoved måltid.

Og nu tænker du sikkert hvad er proteinholdigt ? så er det godt jeg nedenfor har listet en masse forskellige fødevare.

  • Soyabønner
  • Tun
  • Kylling
  • Rejer
  • Kalkun
  • Torskerogn
  • Roastbeef
  • Røget laks
  • Æg
  • Skyr
  • Hytteost
  • Skive ost 13%

En dagskost kunne f.eks. se sådan her ud:

Morgenmad – 150 g skyr med 50 g bær efter eget ønske. Indeholder ca 101 kcal
Frokost – 100 g røget laks, 50 g hytteost, 1 stk. rugbrød, 1 håndfuld tomater og 1 halv avokado. Indeholder ca. 324 kcal.
Aftensmad – 1 kyllingefilet, 100 g grove grøntsager og 20 g soyabønner. Indeholder ca. 235 kcal

Så nu er det bare igang med at få nogle flere proteiner ind i din dagskost.

 

Følg mig via Bloglovin, på Facebook og Instagram, så i ikke går glip af noget.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *