En is om dagen i sommervarmen VS. #1

 

 

VS. er en ny serie som vil komme til at køre her på bloggen. Hvor jeg sammenligner forskellige ting, i samme kategori! og sætter fokus på at det handler om mængder og ikke forbud. Så las os bare komme igang.

Går du også og drømmer om is her i varmen? Men måske er du under vægttab, eller måske du bare gerne holde på sommerformen? så frygt ej. En filur is indeholder f.eks. kun 38 kcal. Det vil jeg mene de fleste kan presse ind i en sund og varieret kost.

Det betyder også at der går næsten 7 Filur is på en Magnum is. Så kan man jo tænke om man helst vil spise 7 is på en uge eller 1?

Hvis vi skal tage en af de helt tunge og det mener jeg vi skal, for der skal selvfølgelig være plads til en gammeldags når nu sommeren for en gang skyld viser sig fra sin gode side. Men en gammeldags kan jo sammensættes på utallige måder, så jeg tænker at give jer grundstenene for de forskellige elementer, og så kan i jo selv hive lommeregneren frem, næsten gang i står og overvejer om i skal have den kugle ekstra, eller om guf nu også er nødvendigt?

De nemmeste kcal at spare er på vaflen, den indeholder ca 50-70 kcal, så vælger du et bæger er det 0 kcal sjovt nok 😉

Det næste er at vælge sorbet fremfor flødeis. sorbet kugler indeholder nemlig imellem 40-100 kcal pr. kugle og flødeis imellem 110-125. og du kan nok godt finde endnu højere kalorietal på flødeis, disse er taget ud fra Hansens is varianter. Derudover kommer det også en på hvor sød ispigen er mod dig.

Flødeskum og syltetøj giver ca. 90 kcal oveni, topper du med en flødebolle kan du tilføje 80 kcal mere.

Og så kommer min favorit topping, som nok også er den største synder, nemlig guf som giver 150-200 kcal

Jeg håber det kunne bruges, og husk nu! Man kan sagtens få plads til en is om dagen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *