En is om dagen i sommervarmen VS. #1

 

 

VS. er en ny serie som vil komme til at køre her på bloggen. Hvor jeg sammenligner forskellige ting, i samme kategori! og sætter fokus på at det handler om mængder og ikke forbud. Så las os bare komme igang.

Går du også og drømmer om is her i varmen? Men måske er du under vægttab, eller måske du bare gerne holde på sommerformen? så frygt ej. En filur is indeholder f.eks. kun 38 kcal. Det vil jeg mene de fleste kan presse ind i en sund og varieret kost.

Det betyder også at der går næsten 7 Filur is på en Magnum is. Så kan man jo tænke om man helst vil spise 7 is på en uge eller 1?

Hvis vi skal tage en af de helt tunge og det mener jeg vi skal, for der skal selvfølgelig være plads til en gammeldags når nu sommeren for en gang skyld viser sig fra sin gode side. Men en gammeldags kan jo sammensættes på utallige måder, så jeg tænker at give jer grundstenene for de forskellige elementer, og så kan i jo selv hive lommeregneren frem, næsten gang i står og overvejer om i skal have den kugle ekstra, eller om guf nu også er nødvendigt?

De nemmeste kcal at spare er på vaflen, den indeholder ca 50-70 kcal, så vælger du et bæger er det 0 kcal sjovt nok 😉

Det næste er at vælge sorbet fremfor flødeis. sorbet kugler indeholder nemlig imellem 40-100 kcal pr. kugle og flødeis imellem 110-125. og du kan nok godt finde endnu højere kalorietal på flødeis, disse er taget ud fra Hansens is varianter. Derudover kommer det også en på hvor sød ispigen er mod dig.

Flødeskum og syltetøj giver ca. 90 kcal oveni, topper du med en flødebolle kan du tilføje 80 kcal mere.

Og så kommer min favorit topping, som nok også er den største synder, nemlig guf som giver 150-200 kcal

Jeg håber det kunne bruges, og husk nu! Man kan sagtens få plads til en is om dagen

Gymshark wishlist

Okay, eftersom du er herinde har jeg en ide om at du går en lille smule op i træning og sund kost. Og derfor tænker jeg at Gymshark brandet ikke er gået din næse forbi. Skulle dette alligevel være tilfældet, så er det et engelsk brand, som laver det lækreste og pæneste træningstøj. Og jeg tror selv jeg er en lille smule afhængig, ønsker mig bestemt et pengetræ hver gang de lancere nye produkter.

Imorgen (mandag 2/7) starter de fødselsdags udsalg, med helt op til 50% og det kribler i mine små fingre. Jeg indrømmer da også gerne at jeg ikke ville have haft noget imod at vinde de famøse 570 millioner i fredags, så jeg kunne købe alt hvad der står på min ønskeliste, for den er lang. ovenover har jeg skåret det ned til hvad jeg virkelig virkelig gerne vil have fingrene i, men hvad skal jeg mon vælge?

Har i nogen Gymshark favoritter? og har i planer om at købe noget imorgen?
Jeg har ikke bestemt mig endnu, men der skal ihvertfald et sæt eller to hjem, spørgsmålet er bare hvilke?
Jeg har en ide om at man skal være hurtig når klokken slår 16.00 imorgen, for det plejer at gå stærkt.

Tilbage på sporet

Så er vinterferien ved at være slut, og for mange har vinterferien nok budt på lidt ekstra hygge. Det har den også for mig, og derfor er det altså nu jeg skal tilbage på sporet. Den står på kostplan, indkøb, madlavning til ugen og nyt træningsprogram i dag, og et mål om 20.000 skridt hver dag i næste uge, spændene om det lykkes.

Jeg tænkte derfor også at det kunne være du ville med på vognen, og derfor har jeg besluttet at jeg hele næste uge vil dele alt hvad jeg indtager, med dig på min instagramstory. Jeg synes selv det er mega inspirerende at se hvad andre spiser, og tænker derfor også det kunne give lidt inspiration og et skub bagi til dig, der gerne vil tilbage på sporet, efter en lidt for hyggelig ferie. Jeg hedder @sundmedsus på instagram, så gå endelig ind og følg mig.

Jeg håber på at kunne inspirere så mange som muligt, og tænker at hvis du ser noget som du vil have en opskrift på, må du endelig sige til, så skal jeg nok sørge for at dele det med dig og alle andre her på bloggen. Tag mig også gerne på dine storys eller billeder på instagram, hvis du vil dele din kamp tilbage på sporet, jeg ville elske at få lov at følge med.

Husk at følge mig via Follow, for altid at at være først til at se de nye indlæg, følg mig på Facebook, hvor jeg også deler alle mine indlæg og følg med på Instagram, så i ikke går glip af noget, og får en bid af min hverdag.

Lækre banansnacks

Indlægget indeholdet affiliate links
Affiliate links er markeret med *

Banansnacks

Banansnacks

Banansnacks

Blot et lille tip til en lækker snack, ikke fordi det er videnskab at lave disse lækre banansnacks.

Nogle gange virker det som om, at alt der skal smage lækkert og være sundt, skal være en kæmpe videnskab og tage timer i køkkenet. Men sådan er det altså ikke, og her har i så 2 bud på en mega lækker banansnack, som kan klappes hurtigt sammen, men også sagtens kan serveres lækkert.

Banansnacks med peanutbutter og kakaonips

Du skal bruge følgende:
1 Banan
Peanutbutter*
Kakaonips*

Banansnacks med Proteinella og kokos (Min ultimative favorit)

Du skal bruge følgende:
1 Banan
Proteinella* 
Kokos

Men hey, det er kun fantasien der sætter grænser. Et par hakkede mandler gør sig også rigtig god på den med proteinella. Og den med peanutbutter er også lækker med smeltet mørk chokolade (Indsæt selv savlende smiley)

Husk du kan finde alle mine opskrifter under fanen opkrifter.

Husk at følge mig via Follow, for altid at at være først til at se de nye indlæg, følg mig på Facebook, hvor jeg også deler alle mine indlæg og følg med på Instagram, så i ikke går glip af noget, og får en bid af min hverdag.

#titusinde2018 – Et sundere 2018

#titusinde2018

Så siger kalender Januar, og jeg er helt sikker på at de fleste nok står med et nytårsforsæt om et sundere 2018. Men hvad med at starte stille og roligt ud, ved bare at bevæge dig lidt mere end sidste år? Du behøver ikke en gang at gå i Fitness, for at det kan lykkes. Gå et par ture, med kæresten, familien eller bare dig selv og et godt podcast.

Ved at starte stille ud, er det nemmere at gennemføre, og derved også nemmere at ændre sine vaner. Du behøver ikke slå der selv oven i hoved over du ikke nåede i Fitness alle 7 dage i denne her uge, selvom du havde lovet dig selv det. Vær realistisk og tag en ting af gangen.

Derfor vil jeg gerne udfordre dig til denne challenge, som hedder #titusinde2018, det handler simpelthen bare om at gå minimum 10.000 skridt om dagen, er du vant til bare at ligge på sofaen hele dagen, så start med 5.000 skridt.

For at gøre det hele lidt sjovere, vil jeg i hele 2018, køre en konkurrence ovre på min instagram profil @sundmedsus. Her kan man deltage i challengen under hashtagget #titusinde2018, og hver sidste dag i måneden vil jeg sørger for en lækker gave til minimum 1 af dem som i den måned har klaret challengen. Er i med mig, på et sundere 2018?

#titusinde2018

Her er mit gennemsnit for sidste år, og som i kan se, har jeg ikke en eneste måneder, hvor jeg har klaret mig på et gennemsnit på 10.000 skridt, så jeg skal altså også lette røven noget mere.

På Iphone findes der sunheds appen, som tæller for dig, tænker der nok også findes en app på andre smartphones? Men del dine skridt under hashtagget #titusinde2018, i behøver jo realt kun at dele det månedlige gennemsnit den sidste dag i måneden! Jeg selv har planer om at opdatere jeg et par gange ugentlig i min story, så følg endelig med på @sundmedsus

 

Husk at følge mig via Follow, for altid at at være først til at se de nye indlæg, følg mig på Facebook, hvor jeg også deler alle mine indlæg og følg med på Instagram, så i ikke går glip af noget, og får en bid af min hverdag.

Mit 2017 og mål for 2018

Mit 2017 har været et fantastisk og begivenhedsrigt år.
Jeg fik uddannet mig som personlig træner, sagde mit job op i sommer, og startede ud med personlige forløb. Så 2 ud af de 4 drømme jeg gerne ville realisere i 2017 blev altså opnået.

At sige sit job op, uden egentlig at vide om der var nogen som ville booke sig ind hos mig, var enormt grænseoverskridende. Men jeg vidste også at det var det som skulle til, hvis jeg skulle det her. Så var det ligesom 100% det, jeg havde ikke tid til at ligge noget i det, når jeg havde en arbejdsuge på 60 timer. Er det gået helt ligeså godt som forventet? Nej faktisk ikke, men det er stadig noget af det bedste jeg har gjort for mig selv. Og jeg er sikker på at 2018 bliver mit år. Derudover var bød 2017 også på en ny lækker lejlighed, til J og jeg, og 2 nye familiemedlemmer, så alt i alt et fremragende 2017.

Så hvad skal der egentlig ske i 2018?
Jo ser du, jeg kunne vildt godt tænke mig at kunne leve af kostvejledning og personlig træning, en skønne dag. Og derfor er det så men også det der skal knokles videre på. Jeg har et mål om at bruge bloggen meget mere end jeg har gjort i år og så håber jeg også at jeg kan få lavet noget video materiale til jer.
Derudover har jeg et mål der hedder at jeg skal blive stærkere! Jeg vil stadig gerne komme i klub 100 når det gælder squat og dødløft, og kunne lave et par pullups, eller ihvertfald bare 1. Derfor skal der arbejdes meget mere med styrke progression i 2018. Der skal også løbes lidt mere i 2018, faktisk har jeg ikke været ude på en eneste løbetur i år, så det skal der helt sikkert mere af på programmet i 2018. Og når ja, så har jeg nok det største mål af dem alle, nemlig et vægttab på 15 kg. Bum nu er det sagt, og i skal selvfølgelig med på rejsen.

Jeg er sikker på 2018 bliver mit år! Og dit for den sags skyld. Ha et lækkert nytår, og pas på dig selv.

Husk at følge mig via Follow, for altid at at være først til at se de nye indlæg, følg mig på Facebook, hvor jeg også deler alle mine indlæg og følg med på Instagram, så i ikke går glip af noget, og får en bid af min hverdag.

2. Advent Konkurrence

Indlægget indeholder affiliate links
Afilliate er markeret med*

Så blev det 2. søndag i advent, og tid til endnu en advents konkurrence! KI denne uge kan i vinde lækre produkter fra Linuspro*, nemlig 500g af deres proteinpulver med spirulina* og 3 af deres lækre proteinbarre*

Fo at være med i konkurrence skal du:
Følge mig vi bloglovin.
Og skrive en kommentar med hvem du skal holde juleaften med.
(Husk at tilføje din rigtige mail så jeg kan kontakte dig, hvis du vinder)
For et ekstra lod i konkurrencen, så hop over og deltag via min instagram.

Husk at følge mig via Follow, for altid at at være først til at se de nye indlæg, følg mig på Facebook, hvor jeg også deler alle mine indlæg og følg med på Instagram, så i ikke går glip af noget, og får en bid af min hverdag.

1. Advent – Konkurrence

Indlægget indeholder affilate links
Affiliate links er markeret med *

1 advent konkurrence

Så blev det endelig 1. søndag i advent. Og jeg har stablet en lille konkurrence på benene for jer! Hver søndag i advent vil der være mulighed for at vinde proteinrige produkter. Og selvom jeg sidder og nyder solen i Egypten, har jeg virkelig glædet mig til at forkæle jer!

Og det 1. i kan vinde er 3 lækre ting fra Bodylab*, nemlig min all time favorit pre workout Bubblegum blast*, deres lækre Mango Passion protein pulver*, smagen af sommer, er helt okay at indtage i December måned! Og selvfølgelig en shaker*.

For at deltage skal du gøre følgende:

Følge mig via Bloglovin
Skrive en kommentar om hvilken ting ved december du allerbedst kan lide. (husk at skrive din email rigtigt så jeg kan få fat på dig!)
For at få et ekstra lod i konkurrencen, kan du også deltage på min Instagram @Sundmedsus

Vinderen trækkes på fredag 8/12, og vinderen får direkte besked.
Held og lykke!

 

Husk at følge mig via Follow, for altid at at være først til at se de nye indlæg, følg mig på Facebook, hvor jeg også deler alle mine indlæg og følg med på Instagram, så i ikke går glip af noget, og får en bid af min hverdag.

November træningsprogram

Så siger kalenderen den 2. november og der er derfor tid til at dele mit november træningsprogram med dig. Du kan også gå tilbage og se oktobers træningsprogram.

 november træningsprogram

Som du måske læste i mit blogpost om øget intensitet, fortsætter jeg med min morgen cardio ihvertfald resten af november. Men derudover køre jeg stadig min styrketræning.

Overkrop:

Bænk press
Dødløft
Bent over row
Side lying lateral raises
Pull down
Arnold press
Peck deck flyes
Triceps press – cable
Biceps curl – caple

Underkrop:

Goblet squat
Squat
Hip thruster
Leg press
Calf raises
Leg curl
Abduktion
Adduktion

Jeg køre 4 sæt af 10 gentagelser i alle øvelser. God træning!

Husk at følge mig via Follow, for altid at at være først til at se de nye indlæg, følg mig på Facebook, hvor jeg også deler alle mine indlæg og følg med på Instagram, så i ikke går glip af noget, og får en bid af min hverdag.

Buddha Bowl – #worldwideveganday

Idag er world wide vegan day. Og derfor tænker jeg at vi skal have en vegansk opskrift på bloggen, eller opskrift og opskrift. Det er nok mere en slags inspiration, til et lækkert måltid, som kan laves på utallige måder. Nemlig en buddha bowl, som i princippet bare er en skål fyldt med alle mulige lækkerier.

buddha bowl

I  min buddha bowl finder du, rød spidskål, tomater, agurk, gulerøder, peberfrugt, sukkerærter, spicy kikærter, hummus, sødkartoffel og avocado. Og jeg kan godt love jer for at det mætter. Det her er en fantastisk måde at få ryddet ud i køleskabet på, for du kan i realiteten bruger hvad som helst. Jeg tømte bare grøntsagsskuffen og ristede nogle kikærter med stærk paprika og cayennepeber, og de blev i hvert fald stærke. Vil man have mere flere proteiner, kan man med fordel tilføje edemame bønner. Jeg havde desværre ikke flere tilbage i fryseren, så der skal tankes op imorgen.

Og hvorfor så spise vegansk, når nu man ikke er veganer? Jo, som jeg ser det er veganske måltider rigtige lækre, og jeg spiser et par gange om ugen kødfrie måltider, men jeg er og bliver hverken, veganer eller vegetar. Jeg elsker kød, fisk, kylling, æg og mejeri produkter, og jeg ville aldrig undvære det helt. Men derfor synes jeg stadig at kødfrie måltider giver mening engang imellem, og så er det en god måde at få ekstra grøntsager på.

Dog går jeg rigtig meget op i at købe fritgående kød, en kylling der har haft det godt, smager altså tusind gange bedre. Og derfor er jeg også svært begejstret for anbefalet af dyrenes beskyttelse mærket, som er at finde på kød der kommer fra dyr som har haft det godt.

Er du ikke så meget for at gå vegan for en aften, så smager en buddha bowl også skønt, med kylling, laks eller et æg til.

Hvad skulle der være i din perfekte buddha bowl?

buddha bowl 2

buddha bowl 3

Husk at følge mig via Follow, for altid at at være først til at se de nye indlæg, følg mig på Facebook, hvor jeg også deler alle mine indlæg og følg med på Instagram, så i ikke går glip af noget, og får en bid af min hverdag.